Kyckling Marengo!

Håller på att laga mat, kyckling marengo blir det idag!
Tänkte dela med mig av receptet som jag har hittat och sen har jag lagt till lite eget:

Detta är för 8 pers.
  • 300 g färska champinjoner
  • 1+1 msk olivolja
  • 1+1 msk smör
  • 12 små steklökar
  • 3 vitlöksklyftor
  • 1 kg kycklingfiléer
  • ½ tsk cayennepeppar
  • 1 tsk nymald svartpeppar
  • ½ tsk vitpeppar
  • 2-3 tsk salt
  • 2 burkar hela tomater
  • 2 dl vitt vin
  • 1 tsk torkad dragon
  • 1 tsk torkad rosmarin
  • 1 tsk torkad timjan
  • Gör såhär:
    -Skär champinjonerna, fräs dem sedan i matfett i en stor kastrull, tills dem får färg sen tar du bort dom från värmen.
    -skala löken och vitlöken.
    -blanda alla pepparsorter och saltet, krydda kycklingarna med pepparsorterna.
    - Lägg ner kycklingen i en kastrull och bryn dem, lägg ner lökarna och låt dem bryna lite.
    - häll på tomaterna och vitt vin, lägg i vitlöken och örtkryddorna.
    - lägg sedan på locket på kastrullen och låt sjuda i ungefär 15-20 minuter.
    - smaka sedan av med mer kryddor. lägg ner de stekta champinjonerna  och låt dem bli varma
    - servera detta med kokt ris.

    Ps: jag tog några fler vitlöksklyftor, det smakar bättre och lite mer då. men kom ihåg att lägga i dem lite senare för det smakar mer då.
    lycka till! :D


    Kommentarer
    Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

    Jag ska be till Gud och läsa koranen<3 själv?<3

    2011-05-08 @ 14:02:56
    URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
    Postat av: EMMAS

    sv: har varit ute och solat hela dagen & så :D dudå? :D

    2011-05-08 @ 20:40:05
    URL: http://perssoneemma.blogg.se/
    Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

    sv: jag ska gå o lägga mig nu :D

    själv?



    godnatt!

    2011-05-08 @ 22:42:53
    URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
    Postat av: danten89

    Blogg.se sög igår? ;)



    Jo allt bra idag, själv då? =)

    2011-05-09 @ 17:47:22
    URL: http://animalcity.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0